keskiviikko 3. syyskuuta 2014

Turkki, Alanya

Vihdoin saan näitä kuvia tännekkin suuntaan. Eilen olisin jo kovin pistänyt, mutta tää blogger ei suostunut millään toimimaan?!
Oltiin siis tosiaan viikko Turkissa Alanyassa. Matkaseurana mulla oli kaksi ihanaa ja hulvatonta ystävää. :) Lähdettiin Helsingistä lauantaina kuuden aikaan aamulla lentokoneella, koko yö siis ajettiin ensin Helsinkiin ja lentokentällä ooteltiin varmaan yli kolme tuntia. Parempi ajoissa ku myöhään :D
Kuvia reissusta tuli noin 1000, joten taidan jakaa kuvat suosiolla 2-3 postaukseen... :)

Perille päästiin 11 aikoihin aamulla ja sen jälkeen oli vielä muutaman tunnin bussimatka hotellille. Heti lentokentällä huomas että hitto kun on erilainen ilma ku suomessa, ihan ku olis saunaan astunut! Turkissa oli tosiaan joka päivä lähes 40 astetta. Kyllä kelpas :)
Ekana päivänä mentiin ensimmäisenä syömään, sitten saatiin hotellihuone ja melkein heti rynnättiin altaille ottamaan aurinkoa. Eikä menny kauaakaan kun meet haettiin "tutustumaan" hamam saunaan... ja sinne me sitten jäätiinkiin pestäväks ja hierottavaks. Lähes parin tunnin hoitelu siellä maksoi 25€.

Parvekemaisemat.

Ekana tai toisena iltana (ei voi muistaa) päädyttiin meren rannalle uittamaan jalkoja ja siitä sitten ajauduttiin rannalla olevaan maren beach baariin. Siellä meille suositeltiin strawberry dakireja ja koska oli happy hour aika, saatiin kaikki tuplana. Tästä paikasta tulikin sitte meiän vakkaripaikka :D

Meillä oli 4 tähden hotelli, Bouleward. Mä ainakin tykkäsin. Oli ihan perus siisti ja ruoka oli aivan mahtavaa :) Meillä oli siis all inclusive paketti, eli saatiin syödä ja juoda ihan "ilmaiseksi" ja niin paljon kuin huvitti koko viikon. Meri oli hotellista noin 200 metrin päässä, ei siis ollut matka eikä mikään vaihtaa hotellin altailta aaltoihin kelluttelemaan. :)

maisemat turkissa oli ihan sika upeita : >

juuri syöneenä vähän turvotti 8)

Iltaisin yritettiin aina vähän laittautua. Vaikeeta se kyllä oli, kun hiki vaan valui vaikka ei tehnyt yhtään mitään. Tukka mulla jäi aina märäksi kun ei vaan millään siinä kuumuudessa pystynyt sitä kuivaamaan! Meikkaaminenkin jäi lähinnä siihen meikkivoiteeseen, joka kuitenki loppujenlopuks valui naamalta :D Ripsienpidennykset oli ihan jees noin reissussa, helpotti huomattavasti silmämeikkiä, mutta eipä ne sit kuitenkaan sitä kuumuutta ja merivettä kestänyt. Mulla oli ripsienpidennykset alle kaks viikkoa, enää ei oo yhtään :(

Siinä oli nyt muutaman päivän kuvasaldoa. Lisää on siis tulossa loppuviikosta sekä ostoksista ;>

4 kommenttia :

1. Ihanalta ja onnistuneelta kuulosti teidän loma.Ostospostausta odotellen =)

2. Kiitos! Sitä se kyllä olikin:) ostoksia tulee pian;)

3. se vähän itseä ärsyttää kun porukka menee ulkomaille ja sitten vaan notkutaan altaalla, rannalla tai baarissa - mites paikalliseen kulttuuriin tai nähtävyyksiin tutustuminen?

1. Uskon, kaikilla kuitenkin on omat juttunsa mitä lähtee ulkomaille tekemään. Itse en ole kovin kiinnostunut muiden maiden kulttuureista siinä mielessä että niihin lähtisin vartavasten tutustumaan.. Mulla oli lähinnä tavoitteena olla töistä niin kaukana että saa hetken olla ajattelematta työasioita. Nähtävyyksiä oltiin suunniteltu et mennään katsomaan, mutta reissu sattui olemaan just lämpimimpään aikaan (+40) joten ihan suosiolla luovuttiin niistä. Tolla lämmöllä ei pystynyt kävelemään edes lähikauppaan ostamaan vettä, saatika sit katteleen nähtävyyksiä :)

Asiallista kommenttia, kiitos. :)